دوره 3، شماره 11 - ( فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان 1395 )                   جلد 3 شماره 11 صفحات 160-149 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

مهدوی مهتاب. یک موی ندانست ولی موی شکافت!. 1. 1395; 3 (11) :149-160

URL: http://cyabr.faslnameh.org/article-1-308-fa.html


چکیده:   (2493 مشاهده)

چکیده
صورت نوشتاری زبان خصوصیات منحصربه فردی دارد که آن را از زبان گفتار متمایز می کند.
باتوجه به این که برخی نویسندگان شکسته نویسی و برخی تغییرندادن واژه در زبان نوشتاری
را ترجیح می دهند، در نوشته های ادبی ما هردو شیوه رایج است؛ به همین دلیل، در این
مقاله دستور مصوب فرهنگستان را الگو قرار داده ایم و باتوجه به سبک داستان که محاوره
در آن به کار رفته است و همچنین با درنظرگرفتن نظریات علی صلح جو در کتاب اصول
شکسته نویسی، متن داستان را ازنظر ویرایشی بررسی کرده ایم. درپایان مشخص می شود که
داستان سمفونی باد آمیزه ای از شکسته نویسی و صورت نوشتاری زبان است که سبک خاص
خود را دارد. نه م یتوان گفت پیرو صلح جوست و نه پیرو شکسته نویسان صرف.

     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/11/20 | پذیرش: 1395/11/20 | انتشار: 1395/11/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | children & young adults Quarterly Book Review

Designed & Developed by : Yektaweb